Frequently Asked Questions

Getting Started

There are several steps you must complete to access a course / webinar on AlzEducate.

  1. Create an account on AlzEducate - to access any course you must create your own account to login to the website.

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  2. Enroll in a course / webinar - browse our list of available courses and click Enroll to join the course.

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  3. Register for a Webinar Session (for Webinars only - Webinar courses require that you register for a session on a specific time / date. Select the session that works best for you.

    Click here to learn more about How to Attend a Webinar

To recover/reset a username or lost password, please follow this link: Lost Password
For general help getting started with Moodle, please visit How Do I Get Started?. For inquiries that are specific to a course, please contact your course facilitator. For any other questions, please contact alzeducate@alzheimertoronto.org.
Courses and Webinars are listed under different categories within Moodle. Visit one of the following links to browse or search for your desired course

Course Content

Please ensure that you have the appropriate application to open your document (Example: Microsoft Word, PowerPoint, or Adobe Reader). If in doubt, check with your course Facilitator.
Check our browser requirements on the Technical Considerations help page. For any other questions, please contact your course Facilitator.
Check our list of supported mobile devices in Technical Considerations For any other questions, please contact your course Facilitator.
A check box beside each activity helps you (and the course facilitator) track your progress throughout the course. When a box is checked it indicates that the corresponding activity has been completed.
Checkbox manual Boxes with a solid border are boxes you can check yourself once the activity is complete
checkbox auto Boxes with dotted border will check automatically when the conditions for completion of that activity are met

Webinars

For guidance on how to register and attend a webinar on AlzEducate, please refer to How to attend a webinar.
Please contact your course Facilitator.

Commencer

Vous devez compléter plusieurs étapes pour avoir accès à un cours/webinaire sur ALZeducate.

  1. Créer un compte ALZeducate pour avoir accès aux cours, vous devez créer votre propre compte pour ouvrir une session sur le site Web.

    Cliquez ici pour créer un compte

  2. S'inscrire à un cours/webinaire - parcourez la liste des cours offerts et cliquez sur « S'inscrire » pour vous joindre au cours.

    Cliquez ici pour parcourir la liste de nos cours

  3. S'inscrire à la séance d'un webinaire (pour les webinaires seulement - pour les cours des webinaires, vous devez vous inscrire à une séance à une heure/journée en particulier. Choisissez la séance qui vous convient le mieux.

    Cliquez ici pour savoir « Comment participer à un webinaire »

Pour récupérer/réinitialiser un nom d'utilisateur ou un mot de passe perdu, utilisez ce lien : Mot de passe perdu
Pour obtenir de l'aide générale pour commencer à utiliser Moodle, voir « Comment commencer ». Pour obtenir de l'aide sur un cours en particulier, communiquez avec le facilitateur de votre cours. Pour toute autre question, communiquez avec alzeducate@alzheimertoronto.org.
Les cours et webinaires sont indiqués dans des catégories différentes dans Moodle. Visitez l'un des liens suivants pour parcourir la liste ou chercher le cours que vous voulez suivre.

Contenu du cours

Vérifiez si vous avez l'application adéquate pour ouvrir votre document (par exemple : Microsoft Word, PowerPoint ou Adobe Reader). Si vous avez des doutes, vérifiez avec le facilitateur de votre cours.
Vérifiez la liste des appareils mobiles acceptés dans la section « Comment commencer ». Pour toute autre question, communiquez avec le facilitateur de votre cours.
La case à cocher vis-à-vis de chaque activité vous aide (et aide le facilitateur de votre cours) à faire le suivi de vos progrès tout au long du cours. Une case cochée indique que l'activité correspondante a été complétée.
Checkbox manual Les cases avec une bordure solide sont des cases que vous pouvez cocher vous-même lorsque vous complétez une activité
checkbox auto Les cases avec une bordure pointillée se cocheront automatiquement lorsque certains critères auront été remplis et que l'activité sera complétée

Webinaires

Pour des conseils sur la façon de s'inscrire et de participer à un webinaire sur ALZeducate, voir « Comment participer à un webinaire ».

Last modified: Thursday, 11 February 2021, 4:06 PM